7-dniowe menu dla całej rodziny

61

Stateczna rodzina podobno zasługuje na stateczne menu. Dawniej kobiety częściej i dłużej zostawały w domach,  podsycając domowe ognisko niedzielnym rosołem i solidnym schabowym, ku pokrzepieniu żołądka i serc.

Jeśli moja babcia w niedzielę nie ugotowała rosołu i schabowego, na ,,deser” miała skwaszonego dziadka. Mężczyzna wracający zmęczony do domu wiedział, że w środę na stole zastanie mielonego, w piątek rybę itd. Wszelkie odchylenia od normy niemile widziane.

Przy dwójce dzieci i szczerych chęciach zapewnienia całej rodzinie zdrowych i smacznych potraw, przyznaję – czasem nie ogarniam. Wykombinuję śniadanie, pora na obiad. Wykombinuję co z poniedziałkiem, pora na wtorek. I tak w kółko. Skąd brać pomysły na praktyczne, szybkie i zdrowe potrawy?

Dziś mam dla Was tygodniowy ,,rozkład jazdy” – taki ze śniadaniami, obiadami i kolacjami. Będzie i szybko, i zdrowo. Starałam się, żeby był ułożony ze sprytem i ułatwił mi życie.

Oddaję go w Wasze ręce z nadzieję, że ułatwi również Wam i dostarczy Wam inspiracji!

 

Menu na tydzień

 

Dzień 1

owsianka jaglankaŚniadanie: owsianka z orzechami, owocami + kanapka z wędliną.






kanapki z warzywamiDrugie śniadanie: kanapka z chleba żytniego z pomidorem, rukolą, serem żółtym, rzeżuchą, rzodkiewką.

Owoce: np. garść malin, garść borówek amerykańskich.


przepis na zupe pomidorowaObiad: zupa pomidorowa + ziemniaki zapiekane w piekarniku.

Przepis na moją zupę pomidorową znajdziesz tutaj

Przepis na warzywa zapiekane znajdziesz tutaj


szybki sernikPodwieczorek: domowy sernik

Przepis na szybki sernik znajdziesz tutaj






kanapka z serem halloumiKolacja: Kanapki z serem halloumi i pomidorem.










Dzień 2

szakszukaŚniadanie: Szakszuka

Przepis na szakszuke znajdziesz tutaj






Drugie śniadanie: owoce








makaron z bobemObiad: zupa pomidorowa + makaron z bobem.

Przepis na makaron z bobem znajdziesz tutaj






domowy dzemPodwieczorek: naleśniki z domowym dżemem i twarogiem

Przepis na domowy dżem znajdziesz tutaj




kielbasa w pomidorachKolacja: Kiełbasa w sosie pomidorowym










Dzień 3

Śniadanie: Omlet z niewidzialnymi warzywami

Przepis na omlet znajdziesz tutaj






owoce z orzechamiDrugie śniadanie: garść orzechów włoskich, brzoskwinia, winogrono.






makaron z kielbasaObiad: rosół z makaronem + makaron z kiełbasą

Przepis na makaron z kiełbasą znajdziesz tutaj






domowa nutellaPodwieczorek: kanapki z domową nutellą

Przepis na domową nutellę znajdziesz tutaj






salatka jarzynowaKolacja: sałatka jarzynowa (z warzyw z rosołu) + pieczywo










Dzień 4

pizza na sniadanieŚniadanie: Śniadaniowa pizza








owoce na drugie sniadanieDrugie śniadanie: Talerz owoców








kurczak-w marynacie musztardowejObiad: krupnik+ kurczak w marynacie musztardowej

Przepis na kurczaka w marynacie znajdziesz tutaj






placuszki z kaszy jaglanejPodwieczorek: placuszki z kaszy jaglanej

Przepis na placki z kaszy jaglanej znajdziesz tutaj






pomysl na zdrowe sniadanie-awokado-zapiekane-z-jajkiemKolacja: Awokado zapiekane z jajkiem

Przepis na zapiekane awokado znajdziesz tutaj








Dzień 5

budyn jaglanyŚniadanie: Budyń jaglany










placki jogurtoweDrugie śniadanie: Placuszki jogurtowe

Przepis na placki jogurtowe znajdziesz tutaj (przepis wkrótce)






gulasz z batatowObiad: Gulasz z batatów

Przepis na gulasz z batatów znajdziesz tutaj






Podwieczorek: Domowy budyń

Przepis na domowy budyń znajdziesz tutaj






ryba w panierceKolacja: Ryba w panierce + pieczywo










Dzień 6

Śniadanie: Domowa granola

Przepis na domową granolę znajdziesz tutaj






power brain smoothie Drugie śniadanie:Power Brain Smoothie

Przepis na smoothie znajdziesz tutaj






czili con carneObiad: Chilli con carne

Przepis na Chilli con carne znajdziesz tutaj






babeczki czekoladowePodwieczorek: Muffinki czekoladowe

Przepis na muffinki czekoladowe znajdziesz tutaj (przepis wkrótce)






frytki z cukiniiKolacja: Frytki z cukinii i batatów w parmezanie

Przepis na frytki z batatów znajdziesz tutaj








Dzień 7

kanapki z łososiemŚniadanie: Kanapki z łososiem,  serem halloumi i warzywami.






smoothie czekoladowo bananoweDrugie śniadanie: Smoothie czekoladowo-bananowy

Przepis na smoothie znajdziesz tutaj




zapiekania ze szpinakiem pomidoramiObiad: żurek + naleśniki ze szpinakiem

Przepis na żurek znajdziesz tutaj

Przepis na naleśniki ze szpinakiem znajdziesz tutaj




chlebek bananowy przepisPodwieczorek: Chlebek bananowy z domowym dżemem

Przepis na chlebek znajdziesz tutaj




domowe hamburgeryKolacja: Hamburgery

Przepis na domowe hamburgery znajdziesz tutaj






W szaleństwie może i jest metoda. Ale w planowaniu jadłospisu jest… spokój – dość deficytowy towar przy małych dzieciach. Dzięki takiej rozpisce możecie wcześniej zrobić przemyślane zakupy i nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy, próbując naprędce wymyślić, czym załatać dziurę kulinarną.

Ugotowane zupy powinny Wam wystarczyć na dwa dni (no, chyba że wyjdą tak obłędne, że domownicy nie będą mogli się oprzeć.  Ciasta wybieram tak, żeby przygotować je maksymalnie w 15 minut. Do tego staram się, żeby miały jak najmniej cukru.

Mam nadzieję, że udało mi się podpowiedzieć Wam coś ciekawego i przełamać rutynę w kuchni. Czasy się zmieniają, ale nas-kobiety – prababki, babki, matki od pokoleń łączy jedno – ból głowy spowodowany ciągłym rozmyślaniem, czym u licha dziś nakarmię rodzinę…?

61 komentarzy

  1. Śniadaniowa pizza wygląda apetycznie, tylko jest jedno „ale” 😉 Jak to zrobić hehe?

  2. Ugotowałam/ przyrządziłam każdą potrawę z tego menu i już czekam na nową rozpiszę.
    ps: miałam ci przypomneć o linkach do przepisów, które wysyłałaś mi na instagramie. Zapomniałaś je uzupełnić

    • yyy dzięki za przypomnienie. Mam nadzieję, że nie zapomnę jutro przypomnieć mężowi, żeby to zrobił. Niestety ten wpis tak mi się rozjeżdża, że nawet nie wchodzę w szablon, żeby coś zmieniać.

  3. Na pewno się zainspiruje😉 czekałam na te menu😊 i jestem mile zaskoczona jak w prosty sposób zrobić tak urozmaicone dania. Dzięki Tobie gotowanie (wymyślanie co na obiad itd) będzie dużo łatwiejsze 😉 Czekam na kolejne jadłospisy🤗

  4. Karolina on

    Cudownie! Już zabieram się za listę zakupów, a jutro z rana jadę na zakupy ze spokojna głowa. Tylko jedno pytanko! Gdzie dorwę przepis na śniadaniowa pizze? Buziaki !

  5. Miejmy nadzieję że masz świadomość iż nas rozleniwiłaś tym menu. To oznacza tylko jedno – czekamy na kontynuację.

  6. jak długo robiłaś te przepisy? Naprawdę solidnie to wygląda a spodziewalłam się że zrobisz to trochę po łebkach

    • 2-3 tygodnie chyba. Niestety jeśli chcesz zrobić zdjęcia, ogarnąć w tym czasie dzieci, dom, zapisać wszystkie przepisy to trochę to trwa.

    • Dzięki:* cieszę się, że moje pomysłu ułatwią komuś życie. Postaram się wkrótce przygotować menu na kolejny tydzień.

  7. O matko jedyna! Ile przepisów! Niektóre przepisy masz lepsze niż moja dietetyczka, a przyznaję, że ona też ma fantazję 😊

  8. świetnie się zapowiada 🙂 a o przepis na pizze śniadaniową też , jak inni, poproszę

  9. Super, na pewno skorzystam. Fajnie jakby wpis pojawiał się regularnie <3 w prawdzie jeszcze nigdy chyba nie jedliśmy posiłków w trybie śniadanie drugie śniadanie obiad podwieczorek kolacja ale to moje marzenie!!! Teraz dzieci są w przedszkolu, dużo grymaszą. Spróbuje w weekendy wprowadzać, ale myśle ze mając dzieci w wieku szkolnym idealnie jest jeść tak regularnie!

    • Chciałabym, żeby był to stały cykl na blogu. A przynajmniej, żeby wpisy pojawiały się dwa razy w miesiącu. Po jakimś czasie uzbiera nam się trochę tych jadłospisów i będziemy mogły do nich wracać.

  10. Chciałam zapytać o owsiankę. Do do niej dodajesz żeby była smaczniejsza? Nam się już trochę nzudziła.

    • Owsianka świetnie smakuje z musem kokosowym. Chyba lepszej nie jadłam. Kupuję w sklepie Anny Lewandowskiej. Ale teraz sprawdziłam w google i w wielu sklepach (nawet chyba w Lidlu) można go kupić. słodzę zazwyczaj miodem. Fajnie smakuje z wiórkami kokosowymi, posiekanymi orzechami. Oczywiście zawsze dodaję świeże owoce.

  11. tak bardzo na to czekałam i wreszcie jest. Dziękuję ci bardzo za ten jadłospis. Ten tydzień będzie super.

  12. Planujesz kontynuację tego wpisu? Pamiętaj że jak przyzwyczaisz nas do wygody to nie możesz na już z niczym zostawić

    • Planuję, ale czy rzeczywiście będę kontynuować to się okaże. Wszystko zależy od tego ile chętnych będzie na takie menu.

  13. Swietne menu! Na pewno skorzystam! A znajde gdzies przepis na pizze sniadaniową? 🙂
    Dzięki Ci za wyręczenie mojej przemęczonej glowy 😅

    • Proszę bardzo:

      Składniki:

      Bułki
      Jajka
      Ser (np. mozarella lub każdy inny)
      Kilka plasterków chorizo albo szynki
      Bazylia
      Oregano
      Sól
      Pieprz
      Passata pomidorowa (odrobinę)
      Opcjonalnie:
      Pieczarki
      Papryka
      Cebulka
      ( te trzy ostatnie najlepiej podsmażyć wcześniej na patelni)

      Z bułki należy odkroić górę i delikatnie wydrążyć środek.
      Smarujemy passatą pomidorową wymieszaną z przyprawami. Układamy chorrizo, ser i pozostałe składniki… wbijamy jajko.

      Bułki od spodu owijamy folią aluminiową, górę zostawiamy odkrytą. Wkładam do piekarnika nagrzanego do 180 st C. Na około 15 minut.

  14. Super ! Ten tydzień mam już z głowy!!!😋😊 Uwielbiam Cię! A przepis na tę pizzę śniadaniową to też wkrótce? Czy mi się coś nie wyświetla ?

  15. Hell yeah ! Kolejny tydzień mam z głowy ! Niby prosty ale baaardzo bogaty i kolorowy jadłospis 🙂

  16. Ale super! Od wczoraj zerkałam co chwilę czy juz jest obiecany post i wreszcie jest😊 dziękuję ☺ od jutra zaczynam testować przepisy, zacznę od szakszuki.
    Mam nadzieję, że będzie kontynuacja tego pomysłu, bo to by wielu czytelnikom ułatwi komponowanie menu.
    Jeszcze raz dziękuję. Kawał dobrej roboty☺

    • Myślę, że uda mi się dodać dwa takie menu w miesiącu. Więcej nie ma szans bo bardzo dużo przy tym pracy. Jeśli będą chętni to ja jestem gotowa do działania.

  17. Powiem szczerze, myslalam ze odwalisz ten post byle jak o nic ciekawego nie bedzie tylko obiecanki cacanki ale zwrac honor. Ładnie, szybko, kusząco – biorę to!
    Ps. Ale ze Twojej szarlotki nie ma (która robię co niedzielę) to oczywiste zaniedbanie 😉

  18. Ale fajnie. Dziękuję ci bardzo Kinga. To dla mnie olbrzymie ułatwienia codziennego gotowania. Nie masz pojęcia jak jestem wdzięczna z to menu.

  19. Super post 😊 może nie wszystko mi pasuje, ale wiele pozycji wypróbuję i ten poukładany plan – jest boski 😊 nic tylko życzyć SMACZNEGO 😋

Odpowiedz