Dzień 1. Granola

25

Wskazówka

Słodkie, mocno przetworzone płatki śniadaniowe zastąp domową granolą.

cover

Moja granola to pomysł na ekspresowy posiłek. Świetnie smakuje podana na śniadanie, przekąskę lub podwieczorek. Może być zdrowym odpowiednikiem dla ciastek lub chipsów, chrupanych przed telewizorem. Nigdy nie przygotowuje się specjalnie do jej przyrządzenia, bo wykorzystuję składniki, które akurat mam w domu, więc jej smak za każdym razem jest inny.  Możliwości jest wiele, możecie dodać składniki, które lubicie, pomijając te, które w gotowym musli Wam nie smakują. Jeśli lubicie chrupać, zamiast szybkiego połączenia składników na patelni, włóżcie całość na kilka minut do rozgrzanego piekarnika.  Taka przekąska zabrana na spacer do parku, doda energii nie tylko mamie, ale również dziecku.

Składniki:

suszone owoce ( żurawina, śliwki, morele)

orzechy

pestki słonecznika

płatki owsiane

wiórki kokosowe

otręby pszenne

świeże owoce

sok z pomarańczy

miód

( można też dodać: migdały, orzechy włoskie, pestki dyni, cynamon)

Czas: 10-15 min

Koszt: 20 zł

Porcje: 4

DSC_1792

Suszone owoce i orzechy siekamy na spore kawałki

DSC_1805

składniki wrzucamy na patelnię, dodajemy sok z pomarańczy i miód

DSC_1811

podgrzewamy chwilę żeby miód połączył ze sobą wszystkie składniki. Na koniec dodajemy świeże owoce

GOTOWE

DSC_1816

25 komentarzy

  1. Wspaniałe!!! Dodałam moje słodziutkie daktyle, potrzymałąm kilka minut na patelni i nawet zmiękło wszystko. Podałam w szklaneczkach dekoracyjnych, układane warstwowo ze świeżymi owocami smakuje wyśmienicie 😀
    Bardzo dziękujemy za TEN i kolejne przepisy!

  2. O! Idę się ogarniać i lecę na zakupy! A jutro rano spakuję do pracy sobie i mojemu ukochanemu pyszną granolę na drugie śniadanie 🙂 Dziękuję za ten przepis 🙂

  3. My jesteśmy po śniadanku, granola jest suuuper! Już ją rozsławiłam w rodzinie. A ja od razu czuję, że jesteśmy zdrowsze 😉

  4. Przyłączę się chętnie. Wkrótce zamieszczę banerek na mojej stronie i w tym tygodniu zacznę cykl postów na ten temat.
    Od dwóch dni staram się zmienić swój sposób odżywiania i chcę zgubić kilogramy raz na zawsze!!!

    mój blog
    My everyday life
    http://madziazwaw1.blogspot.com/

  5. Myślę że było by lepiej zrobić na to oddzielny katalog (np. codzienność, stylizacje, konkursy) to tam można wpisać przepisy. Nie zaśmiecało by to bloga. Takie jest moje zdanie.
    A jeśli chodzi o przepis to dzisiaj wypróbowałam, smakuję świetnie, i szczerze powiem że czekam na coś takiego 🙂

  6. I ja podejmuje wyzwanie 😉 Staram się zdrowo odżywiać i zdrowo karmić dzieci, ale wiadomo, czasem mi brakuje pomysłów, więc chętnie szperam gdzie popadnie w poszukiwaniu nowych 😉 Mam kilka fajnych przepisów, jak jesteś zainteresowana, to podeślę Ci na priv 😉

  7. Super przepis ! 🙂 Ale mam jedno pytanie, najlepiej zjeść granole ” na świeżo” czy może nadaje się jako drugie sniadanie do szkoły/ pracy ? 🙂

    • Ja zawsze przygotowuję ją chwilę przed jedzeniem, ale dobrze zabrać ją w pojemniku do pracy. Moim zdaniem sprawdzi się świetnie

  8. Wygląda apetycznie ale muszę troszkę składników pozmieniać dla mojego 14 miesięcznego szkraba :)Lenka bez problemu gryzie już orzeszki?

  9. Płatki owsiane takie surowe? Do tej pory jadłyśmy owsiankę na mleku ale wtedy robiły się miękkie…hmm…

  10. brzmi super, u nas orzechy odpadną, bo mała ma alergię, a zawsze się boję, że w kupnych płatkach zaplącze się jakiś orzeszek i dziecko mi się udusi

  11. wygląda pysznie! muszę wypróbować…a czy orzechy miękną? będzi to odpowiedni posiłek dla 16miesie cznego dziecka?

    • Nie orzechy są twarde. Ja daję to Lence ( uwielbia 🙂 ale cały czas pilnuję żeby nie szalała podczas jedzenia. Możesz zrezygnować z kilku składników żeby dostosować granolę do wieku swojego malucha

  12. Podejmuję wyzwanie! A właśnie dzisiaj myślałam o takim właśnie jedzonku 🙂 Jutro będę zajadać. Pozdrawiam

Odpowiedz