Pomysł na zdrowe śniadanie: awokado zapiekane z jajkiem

23

Mam dla was przepis na dobry początek dnia. Pomysł na zdrowe śniadanie: awokado zapiekane z jajkiem, podane z grzankami z pełnoziarnistego pieczywa. Pyszne, zdrowe i łatwe w wykonaniu.

Uwielbiam awokado; smaruję nim chleb, dodaję do koktajlu, do kanapek lub, jak ostatnio, zapiekam w piekarniku z jajkiem i grzankami. Awokado w takiej postaci, to pyszny posiłek na każdą okazję: na leniwe niedzielne śniadanie lub szybką przekąskę przed wyjściem do pracy. Tylko spróbujcie!

Pomysł na zdrowe śniadanie

Awokado zapiekane z jajkiem z tostami z pełnoziarnistego chleba

Składniki dla 2 osób:

1 awokado

2 jajka

4 kromki pieczywa pełnoziarnistego

ser żółty

szczypiorek

sól, pieprz

oliwa z oliwek

Awokado myjemy, kroimy na dwie części i usuwamy pestkę. Owoc układamy na blasze lub w żaroodpornym naczyniu, a do wgłębień po pestce wbijamy jajka. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200°C na około 10-15 minut. Chwilę przed końcem pieczenia do piekarnika wkładamy chleb. Gotowe awokado i grzanki układamy na talerzu; posypujemy serem i szczypiorkiem, polewamy oliwą i doprawiamy solą oraz świeżo zmielonym pieprzem.

pomysl na zdrowe szybkie sniadaniePo więcej zdjęć zapraszam na mój profil na Instagramie

23 komentarze

  1. Kolejny pomysł na śniadane zapisany w moim przepiśniku.:)
    Dzieki bardzo fajne sniadanie.

  2. Szkdoa ze awokado takie drogie, a pestka taka wielka ze jak ja wyciagne to owocu wcale nie ma, ale kupuje i lubie od czasu do czasu.

  3. Tęsknie za sezonem owocowo warzywnym, na moim placu warzywnym na osiedlu teraz tylko pomarancze i jablka, marchewka i cebula…. 🙁

  4. Moje dziecko mówi ze to bez smaku, wiec jak zmusze go do jedzenia awokado, ono posypuje je cukrem i wtedy jest podobno ” pycha” ble

  5. Kobietom w ciązy polecam awokado jesc codzinnie. Ma ogromne ilości kwasu foliowego ale nie tylko.

  6. magdalena on

    Jestem smakoszką awokado, zjadłam nawet całego solo. Również dodaję do koktajli, i zup, chipsów na imprezie. Jest to bardzo zdrowy owoc więc cieszę sie ze tak mi smakuje a ja nie szczedze go w moich pomyslach kulinarnych.

  7. ale zdjęcie robi smaka , fajne masz te przepisy , zawsze cos smaczengo zgapie ;p

  8. zapodałaś mega pozywne i zdrowe śniadanie, takie jajo i awokado w polaczeniu z ciemnym pieczywem to najlepsze co moze byc do jedzenia o poranku 🙂 energia dla mnie moich dzieci na caly poludnie.

  9. Awokado w połączeniu z czosnkiem i cebulą jest idealne. uwielbiam zgniecione widelcem w dodatku z pomidorem czy jakims serem mmmmmmmmmm

  10. Nieznosze awokado !
    Nie rozumie jak może to komuś smakować, zwłaszcza w połączneiu z takimi słonymi daniami 🙂

  11. Awokado ma mnóstwo witamin, dlatego na śniadanie idealne a w połączneiu z jajkiem jeszcze wiejskim to już prawdziwa bomba witaminowa. Przed pracą taki rarytas to tylko początkuję super dzień.

  12. Dodałabym tylko jakiąś szyneczkę, bo bez miesne sniadanie krótko trzyma mnie przy zyciu i jest idealnie 🙂

  13. malwinka on

    Nareszcie jest post z kategorii moich ulubionych czyli tych o jedzeniu z przepisami 🙂
    dzieki za kolejny super pomysł na sniadanie 🙂

  14. Danie wygląda świetnie, awokado uwielbiam pasjami, ale zapiekane z jajkiem to jedyna forma w jakiej mi zwyczajnie nie smakuje :/ Ciekawe, pewnie okaże się, że jestem wyjątkiem 😉
    Bardzo polecam natomiast mus czekolady z awokado z przepisu na Jadłonomii – pycha!

Odpowiedz