Dzień 7. Zielony koktajl ze szpinakiem i gruszką

12

Wskazówka

Szpinak to warzywo, które powinno być częstym  składnikiem Twoich posiłków. Bogaty w witaminy i składniki mineralne. Zawiera potas, foliany, witaminę C , E, K, betakaroten, żelazo  i witaminy z grupy B . Betakaroten wraz z innymi przeciwutleniaczami bierze udział w profilaktyce przeciwnowotworowej, witaminy z grupy B obniżają poziom cholesterolu.

Szpinak dobrze jeść w towarzystwie produktów z dużą zawartością wapnia. Występujące w nim szczawiany mogą spowodować odwodnienie organizmu

cover

Składniki

banan

gruszka

szklanka maślanki

szpinak ( świeży lub mrożony)

Koszt:10 zł

Czas: 10 min

Porcje: 4

DSC_2695

Wszystkie składniki umieszczamy w wysokim naczyniu i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji

DSC_2706

Przelewamy do szklanek i koktajl gotowy

koktajl-ze-szpinakiem

12 komentarzy

  1. Fantastyczny przepis. Uwielbiamy szpinak, więc warto wypróbować w takiej wersji.
    Coś czuję, że zmienię swoje nawyki.
    Pysznie to wyzwanie u Ciebie wygląda.
    Wchodzę w to!

  2. Hmm ciekawy przepis, choć dla mnie to mieszanka wybuchowa. Ale spróbuję. Czy szpinak jest mocno wyczuwalny w tym koktajlu?

  3. Owszem szpinak jest zdrowy, jednak nie powinien być częstym składnikiem posiłków, szczególnie dziecka ze względu na wysoką zawartość szczawianów. Szczawiany wiążąc się z wapniem mogą powodować jego braki w organizmie. Ponadto mogą prowadzić do kamicy nerkowej.

    • „Często” nie znaczy codziennie, ale dobrze by było o nim nie zapominać. szpinak na talerzu powinien się pojawiać, ale też nie można przesadzać z jego ilością. Tutaj się z Tobą zgadzam

  4. Ooo wszystkie składniki goszczą w mojej lodówce…myślę że to będzie nasz dzisiejszy podwieczorek 🙂

Odpowiedz